Tuesday, November 4, 2008

Jade is geboren!









Hier ben ik dan (eindelijk?!) met wat nieuws!!!
Sorry, maar net zoals bij Aaron hou ik er nu eenmaal van om helemaal te cocoonen met mijn gezinnetje. Heb vandaag pas voor de eerste keer zin gehad om eens iets anders te doen... Ik ben er zeker van dat jullie dat begrijpen...
Jade is ondertussen bijna een weekje oud. Op dinsdag 28 oktober is ze ter wereld gekomen om 23u24. Ze woog 3,800 kg en was 51cm groot. De bevalling was een mooie belevenis, heel anders dan bij Aaron. Het blijft natuurlijk een zeer pijnlijke gebeurtenis maar met de fantastische begeleiding van Hanne (vroedvrouw van het geboortehuis) en de magische handen van Xavier (hij heeft mijn onderrug uuuuren gemasseerd) viel alles best wel mee. Ik heb eigenlijk het grootste deel van de arbeid gewoon thuis kunnen opvangen samen met Xavier en Hanne. Uiteindelijk zijn we om 20u45 in het ziekenhuis aangekomen en nog geen drie uur later was Jade “met de helm” geboren. Voor ons was het belangrijk dat alles op een zo natuurlijk mogelijke manier is kunnen gebeuren en dat was ook zo, wat ons zeer gelukkig heeft gemaakt. Na een korte en een lange nacht in het ziekenhuis mocht ik naar huis, home sweet home… Alles loopt vlot met Jade. Het is eigenlijk Aaron die meer een uitdaging vormt voor ons dan dat kleine meisje. Zijn peuterpuberteit kent een duidelijke piek. Hij heeft het best wel moeilijk om zijn mama te “delen”. Gelukkig is zijn oorspronkelijke desinteresse voor zijn zusje aan het veranderen in een meer behulpzame en nieuwsgierige houding…



3 comments:

Katrien said...

Hei Dorientje,
wat een schatje hè (wist ik al maar toch willen we MEER foto's!!)en het roos heeft al zijn intrede gemaakt voor dat oh zo gewenste meisje :o) Geniet van jullie cocoon momenten en laat maar weten wanneer je eraan toe bent om zotte uitgelaten vrienden binnen te laten in de rustige wereldje!

Anonymous said...

Wow... wat een mooi babietje Empien! Dat hebben jullie weer fantastisch gedaan. Ik ben blij dat alles deze keer naar wens is verlopen met de bevalling.

Veel gelukkige cocoon momenten en WELKOM JADE (mooie naam trouwens)!!!

heel veel liefs
inne

Anonymous said...

Iedere dag kom ik es kijken naar Jade, en die derde foto (jij met jade op je schouder) is zo vertederend. De liefde, de harmonie en de geborgenheid stralen ervan af. Heel schoon!!!

Kzou ze zo graag es vastpakken... en u ook!

xxx
inne